Leerlingen brengen verhalenbundel uit

Leerlingen uit 4 havo hebben hun eigen verhalenbundel uitgebracht: Kort Rotterdams 2023.

Er werd er wel iets heel bijzonders bezorgd op Het Lyceum Rotterdam. Schrijfdocent en oprichtster van De Schrijfschool Manou van de Zande speelde een dagje koerier en bezorgde dozen vol met kleine boekjes. Nu zijn dit wel heel bijzondere exemplaren; we ontvingen namelijk verhalenbundeltjes van onze eigen vierdejaars havisten en vwo’ers!

De leerlingen van de vierde klas kregen eerder dit schooljaar tijdens de lessen Nederlands bezoek van verschillende schrijvers, onder wie Edwin de Voigt, Tyler Koudijzer en Michiel Cox. De schrijvers lieten de leerlingen foto’s zien van bepaalde plaatsen in Rotterdam.

Aan de leerlingen de opdracht om bij één van deze foto’s een mooi verhaal te bedenken met een uitgewerkt hoofdpersonage en een interessant plot. De leerlingen hebben ieder hun eigen verhaal uitgeschreven, waarna ze feedback kregen van de schrijvers. Daarna begon het herschrijven.

Het resultaat: een paar fantastische verhalenbundeltjes onder de naam ‘Kort Rotterdams’.